COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

Consumenten op tweesprong door verandering en onzekerheid, blijkt uit trendrapport van Ford

12-12-2016

Consumenten op tweesprong door verandering en onzekerheid, blijkt uit trendrapport van Ford

Ford maakt recente bevindingen bekend in vijfde jaarlijkse trendrapport. Hierin worden maatschappelijke verschuivingen onderzocht die naar verwachting invloed zullen hebben op consumenten en merken

> Consumenten denken opnieuw na over prioriteiten. Zo is er een verschuiving ontdekt in perspectief op welvaart en waarde die men hecht aan materiële bezittingen en tijd

> In een tijd waarin de focus ligt op waarheid en transparantie, meent tweederde van de volwassenen dat het nog nooit zo moeilijk is geweest om feitelijke informatie te vinden. 55 procent zegt dat wat ze op social media plaatsen, niet datgene is wat ze werkelijk denken

> Een overvloed aan keuze gekoppeld aan onzekerheid op de markt veroorzaakt een terughoudende betrokkenheid. Dit leidt tot een 'sampling society' waarin ‘proberen’ een hogere prioriteit heeft dan ‘kopen’

In een periode die wellicht de meest dynamische tijd in de vervoersbranche lijkt te worden, bevinden consumenten zich op een tweesprong en verandering is de enige constante. De meeste consumenten zijn het erover eens dat het nog nooit zo moeilijk was om nauwkeurige en betrouwbare informatie te vinden nu waarheid en verantwoordelijkheid centraal staan. Dit zorgt ervoor dat consumenten opnieuw gaan nadenken over prioriteiten en hun perspectief op welvaart, materiële bezittingen en hun tijd veranderen. Lees verder »



Nieuws